Cinia Oy
Vakituinen ohjelmistokehitys
Tällä hetkellä toimin ohjelmistokehittäjänä Cinia Oy:lle
Jyväskylän yliopisto, informaatioteknologian tiedekunta
Osatoiminen tekninen ohjaaja
Alkukeväästä 2020 alkaen olen toiminut osatoimisena teknisenä ohjaajana TIES405 Sovellusprojekti-kurssille.
Työtehtäviini kuului opiskelijoiden neuvominen ja auttaminen erinäisissä sovellusprojektin kehitystyökalujen ja teknisten valintojen/toteutustapojen kanssa. Arvioin myös opiskelijoiden työtä sovellusprojektin asiakkaiden puolesta.
Lisätietoa löytää kurssin kotisivuilta
Jyväskylän yliopisto, informaatioteknologian tiedekunta
Peltihamsteri-sovellusprojekti
Peltihamsteri-projekti kehitti keväällä 2019 kognitiotieteen ajosimulaatiolaboratoriolle Syncster-sovelluksen ajosimulaatiokokeissa käytettävien laitteiden datan keräämiseen ja ajalliseen synkronointiin.
Sovelluksesta tehtiin jatkokehityskelpoinen siten, että uusia laitteita käsitteleviä moduuleita varten kehitettiin yleiskäyttöisiä komponentteja, ja laitemoduulien lisäämiseen kirjoitettiin ohjeet.
Lainaus projektikuvauksesta, 30.9.2019
Erityisiin vastuualueisiini projektissa kuuluivat ajosimulaattorin rajapinnan ja datan synkronointikomponenttien kehittäminen, sekä järjestelmätestauksen suunnittelu ja toteutus.
Jyväskylän yliopisto, informaatioteknologian tiedekunta
Osatoiminen tuntiopetus
Toimin keväällä 2018 (ja vähemmissä määrin myös keväällä 2019) Ohjelmointi 2-kurssin osa-aikaisena tuntiopettajana. Kyseinen kurssi on jatko-osa Ohjelmointi 1-peruskurssille, ja kurssilla toteutetaan harjoitustyönä pieni tietokantamainen rekisteri Javalla.
Kurssi sisältää olio-ohjelmoinnin ja testauslähtöisen kehittämisen perusteet, sekä mm. graafisen käyttöliittymän toteuttamisen JavaFX:llä.
Tuntiopettajana toimin viikottaisten ohjaussessioiden vetäjänä yhteistyössä muiden ohjaajien kanssa, sekä arvioin harjoitustöitä ja tenttivastauksia. Lisäksi osallistuin muutamiin hallinnollisiin töihin, mm. kurssimateriaalien kääntämiseen englanniksi.
Virtuaaliversio suomalaisesta korttipeliklassikosta
Paskahousu
Kehitin Pixi.JS:ää ja TypeScriptiä käyttäen verkkoselaimessa pelattavan variaation Paskahousu-korttipelistä. Peli sisältää kaksi tekoälypelaajaa, jotka pelaavat ihmispelaajaa vastaan itsenäisesti (joskin huijaten välillä!). Peliin on toteutettu yleisimmät korttipelin erikoissäännöt, eli esim. kaato- ja kuvakortit.
Peli on vapaasti pelattavissa Itch.io:ssa
Lelu-LISP-tulkki
Juoni
Kehitin Jyväskylän yliopiston Kääntäjätekniikka-kurssille harjoitustyönä tulkin yksinkertaiselle LISP-dialektimaiselle kielelle. Tulkki on toteutettu Rust-ohjelmointikielellä, ja tukee mm. kokonaislukuaritmetriikkaa, ensiluokkaisia ja variadisia funktioita sekä häntärekursion poistoa määrätyissä tilanteissa.
Tulkin mukana on kielellä itsellään toteutettu pieni standardikirjasto esim. merkkijonojen käsittelyä varten. Lisäksi mukana on muutamia esimerkkiohjelmia.
Kielen ominaisuuksia ja toimintaa on tarkemmin kuvattu nettisivuillani (englanniksi)
GitLab | gitlab.com/arttuys |
linkedin.com/in/arttuys | |
Web | arttuys.fi |
2017-2020 |
FM, tietotekniikka
Jyväskylän yliopisto Katsaus NPM-pakettivaraston metatietoihin ja pakettien riippuvuussuhteisiin |
2014-2017 |
LuK, tietotekniikka
Jyväskylän yliopisto |
★★★★ | Linux |
★★★★ | Rust |
★★★★ | TypeScript |
★★★ | CentOS |
★★★ | Java |
★★★ | LaTeX |
★★★ | PostgreSQL |
★★★ | Ruby |
★★★ | Spring Boot |
★★ | C# |
★★ | Elixir |
★★ | Golang |